نشان ملی ثبت رسانه های دیجیتال

logo-samandehi

افزایش تمرکز در دانش آموزان مقطع ابتدایی و تربیت دانش آموزان خلاق
دوره 8، شماره 27، 1404، صفحات 242 - 251
نویسندگان : نازنین غفارپور برزی* 1
1- آموزگار، آموزشوپرورش نطنز، اصفهان، ایران
چکیده :
ضرورت انجام تحقیق و پژوهش هنگامی احساس می شود که فرد در محدوده کار و اختیارات خویش با مشکلی و یا سئوالی روبرو گردد. در برخی مواقع نیز خود فرد برای نزدیک شدن به حقایق و ارضاء حس کنجکاوی دست به بررسی و تحقیق می زند. پژوهش و تحقیق در شکل گیری نظام آموزش و پرورش و رفع مشکلات و نارسایی ها و افزایش کارایی و بهره وری آن نقش کلیدی دارد؛ لذا لازم است تمام فعالیتهای آموزشی و پرورشی بر پایه تحقیقات صحیح و علمی بنا نهاده شود. کلاس درس به عنوان کانون تمام فعالیتهای آموزش و پرورش اهمیت فوق العاده ای می یابد و لازم است معلمان در تدریس ، تعامل ارزشیابی و تمام داد و ستدهای کلاسی علاوه بر بهره گیری از نتایج پژوهش های انجام یافته فرد اجرا کننده طرحهای پژوهشی مرتبط با مسائل و مشکلات خود باشند. با آرزوی دست یافتن به دنیایی که در آن معلم با خوشحالی بیاموزد و دانش آموزان با شادمانی یاد بگیرند و با آرزوی اینکه هیچ معلمی در کلاسش احساس خستگی نکند با آرزوی اینکه شیوه های نوین و انسانی ایجاد نظم، جایگزین روشهای ناقص و کم تاثیر شوند. معلمین عزیز می توانند با هدایت صحیح و اصولی کودک را در نقش یک دانشمند علاقمند وارد صحنه علم نمایند. ارشاد و راهنمایی کودکان نیازمند حوصله سعه صدر و دلسوزی می باشد. معلم خوب از رشد و حرکت کلاسش نمی ترسد، بلکه در پی یافتن نخی استوار و ساختن دستهایی نیرومند است که بتواند فراز و فرود کلاس را در کنترل داشته باشد. معلم سازنده پل های موفقیت و معرفت است تا کودکان این مرز و بوم از آن عبور کنند.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !