نشان ملی ثبت رسانه های دیجیتال

logo-samandehi

آموزش مهارت‌ زندگی اجتماعی کودکان در رسانه‌های کردزبان
دوره 8، شماره 25، 1404، صفحات 146 - 159
نویسندگان : حسین سلطانیان* 1، فواد حبیبی 2
1- دانشجوی دکترای علوم ارتباطات، گرایش روزنامه نگاری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان خوراسگان، اصفهان، ایران
2- استادیار، گروه جامعه شناسی، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه کردستان، سنندج، ایران
چکیده :
یکی از راه‌های آموزش و یادگیری مهارت‌های زندگی، استفاده از رسانه است. پژوهش حاضر باهدف شناسایی شاخصه‌های مهارت‌های زندگی مطابق سازمان بهداشت جهانی در برنامه‌های کودک سیمای مرکز کردستان انجام شد. روش پژوهش کیفی و از نوع استقرایی است. جامعه پژوهش شامل برنامه‌های کودک سیمای مرکز کردستان در نیمه اول سال 1403 هست. برای جمع‌آوری داده‌ها از روش تحلیل محتوا به شیوۀ کدگذاری استفاده شد جهت اطمینان و اعتباربخشی به‌دقت و صحت داده‌ها از روش به خود بازبینی محقق و فن کسب اطلاعات دقیق موازی استفاده شد. یافته های پژوهش نشان می‌دهد که ارتباط مؤثر و ارتباط بین‌فردی از اهداف اصلی برنامه په پولکان نیشتمان هستند. این برنامه با تمرکز بر فعالیت‌هایی مانند کار تیمی، مشورت با بزرگ‌ترها، همکاری در خانواده، تقویت روابط دوستانه، فعالیت‌های فرهنگی و هنری، ایجاد شادی و نشاط، و حمایت از آموزش، به تقویت مهارت‌های ارتباطی و تعاملات اجتماعی در جامعه کمک می‌کند. بحث و نتیجه گیری پژوهش حاضر حاکی از آن است که مهارت‌های زندگی در برنامه‌های کودک سیمای مرکز کردستان دربرگیرنده ابعاد و ویژگی‌هایی است که اهمیت آن توسط سازمان بهداشت جهانی مشخص‌شده است.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !