ثبت نام

ارسال مقاله

نشان ملی ثبت رسانه های دیجیتال

logo-samandehi

نقش تاب آوری روان شناختی و نگرش به آموزش مجازی در پیش بینی رضایت شغلی معلمان در دوران کرونا
دوره و شماره : آماده انتشار
نویسندگان : شهلا علیلو 1 ، پری سیدی* 2 ، طیبه شریفی 3

1 کارشناسی ارشد،گروه روان شناسی.دانشکده ی علوم تربیتی و روان شناسی.دانشگاه شهید مدنی تبریز.ایران

2 دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی.دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی

3 دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی.دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی

چکیده :
پژوهش حاضر با هدف پیش بینی رضایت شغلی معلمان بر اساس تاب آوری روان شناختی و نگرش به آموزش مجازی در دوران پاندمی کرونادر سال تحصیلی1401-1400 انجام گرفته است،روش پژوهش با توجه به هدف آن از نوع کاربردی بوده و توصیفی،همبستگی بود. جامعه ی این پژوهش معلمان ابتدایی شهرستان خوی بودند که از تعداد 1378 نفر با استفاده از جدول مورگان و نمونه گیری طبقه ای منظم 350 نفر برای انجام پژوهش انتخاب شدند.برای انجام این پژوهش از پرسشنامه های،نگرش به آموزش مجازی (وطن پرست و همکاران،1395)،رضایت شغلی(اسمیت و همکاران،1969)و تاب آوری روان شناختی(کونور و دیویدسون،2003)استفاده شده است.برای تحلیل داده ها نرم افزار spss و روش تحلیل آماری رگرسیون چندگانه بکار رفته است.نتایج تحلیل داده ها نشان دادند که تاب آوری روان شناختی و مولفه هایش با(r=0/61) در سطح معناداری(p<0/01) رضایت شغلی معلمان را پیش بینی میکردند.همچنین متغیر نگرش به آموزش مجازی و سه مولفه ی آن نیز با(r=0/54) در سطح معناداری(p<0/01)،رضایت شغلی معلمان را پیش بینی میکردند.
کلمات کلیدی :
کلیدواژه ها:رضایت شغلی،تاب آوری روان شناختی،نگرش به آموزش مجازی